تبلیغات
یا ابا صالح المهدی ادرکنی

یا ابا صالح المهدی ادرکنی
شاید این جمعه بیاید شاید....
نویسندگان
نظر سنجی
ختم صلوات برای سلامتی وتعجیل در ظهور امام زمان






صفحات جانبی

۱ ـ رسول اللّه (صلى الله علیه وآله وسلم):

(لا تقوم الساعة حتى یقوم القائم الحق منّا وذلک حین یأذن اللّه عزّ وجلّ له ومن تبعه نجا ومن تخلّف عنه هلک. اللّه اللّه عباد اللّه فأتوه ولو على الثلج فانّه خلیفة اللّه عزّ وجلّ وخلیفتى).(۲۷)

(روز قیامت فرا نمى رسد مگر آنکه از بین ما (قائم حقیقى) قیام نماید. وآن قیام، زمانى خواهد بود که خداى عزّ وجلّ او را اجازه فرماید. هرکس پیرو او باشد نجات مى یابد وهرکه از فرمانش تخلّف ورزد، هلاک مى شود. اى بندگان خدا ! خدا را، خدا را; بر شما باد که به نزدش آیید اگرچه بر روى یخ وبرف راه روید. زیرا او خلیفه خداى عزّ وجلّ وجانشین من است).

۲ ـ امیر المؤمنین على (علیه السلام):

قال للحسین (علیه السلام): (التاسع من ولدک یا حسین! هو القائم بالحق، المظهر للدین، الباسط للعدل)، قال الحسین (علیه السلام) فقلت: یا امیر المؤمنین وإنّ ذلک لکائن؟ فقال (علیه السلام): (اى والذى بعث محمداً بالنبوة واصطفاه على جمیع البریّه ولکن بعد غیبة وحیرة لاتثبت فیها على دینه اِلاّ المخلصون المباشرون لروح الیقین الذین أخذ اللّه میثاقهم بولایتنا وکتب فى قلوبهم الایمان وایّدهم بروح منه).(۲۸)

(به حسین (علیه السلام) فرمود: نهمین فرزند تو اى حسین! قیام کننده به حق وآشکار سازنده دین وگستراننده عدالت است.

امام حسین (علیه السلام) گوید: پرسیدم: یا امیر المؤمنین! آیا حتماً چنین خواهد شد؟

فرمود: آرى! قسم به کسى که حضرت محمد (صلى الله علیه وآله وسلم) را به پیامبرى بر انگیخت واو را بر تمام خلایق برگزید، چنین خواهد شد، امّا بعد از غیبت وحیرتى که در آن کسى ثابت قدم بر دین نمى ماند مگر مخلصین ودارندگان روح یقین آنان که خداوند نسبت به ولایت ما از آنان پیمان گرفته وایمان را بر صفحه دل شان نگاشته وبا روحى از جانب خود تأیید فرموده است).

۳ ـ حضرت زهرا (علیها السلام):

(قال لى رسول اللّه (صلى الله علیه وآله وسلم) أبشرى یا فاطمة، المهدىّ منک).(۲۹)

(رسول خدا (صلى الله علیه وآله وسلم) به من فرمودند: اى فاطمه! ترا بشارت باد به اینکه حضرت (مهدى (علیه السلام)) از نسل توست).

۴ ـ امام حسن مجتبى (علیه السلام) فرمود:

(ما منّا احدٌ اِلاّ ویقع فى عنقه بیعة لطاغیة زمانه اِلاّ القائم الّذى یصلّى روح اللّه عیسى بن مریم خلفه فان اللّه عزّ وجلّ یخفى ولادته ویُغیّب شخصه لئلاّ یکون لأحد فى عنقه بیعة).(۳۰)

(هیچ یک از ما اهلبیت نیست مگر آنکه بیعتى از طاغوت زمانش را اجباراً بر عهده دارد. مگر حضرت (قائم) که عیسى بن مریم، روح اللّه پشت سر او نماز مى گذارد.

خداوند ولادت او را مخفى مى دارد وشخص او را از دیدگان، غایب مى گرداند، تا بیعت هیچ کس را بر گردن نداشته باشد).

۵ ـ امام حسین (علیه السلام):

(منّا اثنا عشر مهدیّاً اوّلهم امیر المؤمنین على بن ابیطالب (علیه السلام) وآخرهم التاسع من ولدى وهو الامام القائم بالحق. یحیى اللّه به الأرض بعد موتها ویظهر به دین الحق على الدین کلّه ولو کره المشرکون).(۳۱)

(دوازده هدایت شده هدایتگر از بین ما هستند، اولین آنان امیر المؤمنین على بن ابیطالب (علیه السلام) وآخرین آنان، نهمین فرزند من است که پیشواى قیام کننده به حق خواهد بود، خداوند به وسیله او زمین را پس از موات شدنش زنده مى کند وبه دست او دین حق را بر تمامى ادیان پیروز مى سازد، اگرچه مشرکان را ناخوشایند باشد).

۶ ـ امام زین العابدین (علیه السلام):

(إن للقائم منّا غیبتین، احداهما أطول من الأخرى… فیطول أمرها حتى یرجع عن هذا الامر اکثر من یقول به، فلایثبت علیه اِلاّ من قوى یقینه وصحّت معرفته ولم یجد فى نفسه حرجاً ممّا قضینا وسلّم لنا اهل البیت).(۳۲)

(براى قائم ما دو غیبت هست. یکى از آن دو طولانى تر از دیگرى است… وآن قدر طول خواهد کشید که اکثر معتقدین به ولایت، از او دست خواهند کشید. در آن زمان کسى بر امامت وولایت او ثابت قدم واستوار نمى ماند مگر آن که ایمانش قوى، وشناختش درست باشد ودر نفس خویش نسبت به حکم وقضاوت ما هیچ گرفتگى وکراهتى احساس نکند وتسلیم ما اهلبیت باشد).

۷ ـ امام باقر (علیه السلام):

راوى گوید از امام (علیه السلام) در باره آیه شریفه (فلا أقسم بالخنّس الجوار الکنّس) (تکویر: ۱۵ و۱۶) سئوال کردم. فرمود: (هذا مولود فى آخر الزمان. هو المهدى من هذه العترة. تکون له حیرة وغیبة، یضلّ فیها اقوام ویهتدى فیها أقوام. فیاطوبى لک إن أدرکته ویا طوبى لمن أدرکه).(۱)

(مراد این آیه، مولودى در آخر الزمان است که همان مهدى از این خاندان است. او را حیرت وغیبتى هست که در آن گروههایى گمراه شوند وگروههایى دیگر هدایت پذیرند. خوشا به حال تو اگر او را درک کنى وخوشا به حال هر کسى که او را درک کند).

۸ ـ امام صادق (علیه السلام):

(إنّ لصاحب هذا الامر غیبة، فلیتّق اللّه عبد ولیتمسّک بدینه).(۲)

(همانا براى صاحب این امر غیبتى هست، پس بنده خدا در آن دوران باید تقواى الهى پیشه کند وبه دینش چنگ زند).

۹ ـ امام کاظم (علیه السلام):

(صاحب هذا الامر، هو الطرید الوحید الغریب الغائب عن أهله الموتور بأبیه).(۳)

(صاحب این امر ـ حضرت مهدى (علیه السلام) ـ رانده شده، تنها، غریب، غائب ودور از اهل وخونخواه پدر خویش مى باشد).

۱۰ ـ امام رضا (علیه السلام):

(… وبعد الحسن ابنه الحجّة القائم المنتظر فى غیبته، المطاع فى ظهوره، لو لم یبق من الدنیا اِلاّ یوم واحد لطوّل اللّه ذلک الیوم حتى یخرج فیملأها عدلا کما ملئت جوراً).(۴)

(وبعد از امام حسن عسکرى (علیه السلام) فرزندش حضرت حجّت قائم، امام خواهد بود آن کس که در دوران غیبتش مورد انتظار، ودر زمان ظهورش مورد اطاعت مؤمنان است. اگر از عمر دنیا جز یک روز باقى نمانده باشد خدا همان روز را چنان طولانى کند که قیام فرماید وزمین را از عدالت پر کند چنانکه از ستم پر شده باشد).

۱۱ ـ امام جواد (علیه السلام):

در باره اینکه چرا حضرت مهدى (علیه السلام) (منتظَر) نامیده مى شود فرمود:

(إن له غیبة یکثر ایامها ویطول امدها فینتظر خروجه المخلصون وینکره المرتابون ویستهزئ به الجاحدون ویکذَّب فیها الوقاتون ویهلک فیها المستعجلون وینجو فیها المسلّمون).(۵)

(او را غیبتى هست که زمانش زیاد است وپایانش به طول مى انجامد. پس مخلصین چشم انتظار قیام او مى مانند وشک کنندگان به انکار او بر مى خیزند ومنکرین به استهزاى او مى پردازند وتعیین کنندگان وقت ظهور مورد تکذیب قرار مى گیرند وعجله کنندگان در آن هلاک مى شوند وتسلیم شدگان نجات مى یابند).

۱۲ ـ امام على النقى (علیه السلام):

(اذا غاب صاحبکم عن دار الظالمین، فتوقّعوا الفرج).(۶)

(زمانى که صاحب وامام شما از دیار ستمگران غایب گشت، چشم انتظار فرج باشید).

۱۳ ـ امام حسن عسکرى (علیه السلام):

(المنکر لولدى کمن اقرّ بجمیع أنبیاء اللّه ورسله ثم انکر نبوّة محمد رسول اللّه (صلى الله علیه وآله وسلم) والمنکر لرسول اللّه (صلى الله علیه وآله وسلم) کمن انکر جمیع الانبیاء لأن طاعة آخرنا کطاعة اوّلنا والمنکر لآخرنا کالمنکر لأوّلنا).(۷)

(کسى که فرزندم ـ مهدى (علیه السلام) ـ را انکار کند مانند کسى است که تمام پیامبران ورسولان الهى را قبول داشته باشد، اما نبوت حضرت محمد رسول اللّه (صلى الله علیه وآله وسلم) را انکار کند. وانکار کننده رسول اللّه مانند کسى است که همه انبیاء را انکار نماید. چون اطاعت آخرین امام ما به منزله اطاعت اولین امام است ومنکر آخرین امام ما به منزله منکر اولین امام است).

پی نوشت:

(۲۷) بحار الأنوار ج ۵۱ ص ۶۵٫

(۲۸) مدرک پیشین ص ۵۱٫

(۲۹) منتخب الاثر صفحه ۱۹۲٫

(۳۰) کمال الدین وتمام النعمة جلد ۱ باب ۲۹ صفحه ۳۱۶٫

(۳۱) مدرک پیشین ص ۳۱۷٫

(۳۲) مدرک پیشین ص ۳۲۳ و۳۲۴٫

(۱) مدرک پیشین ص ۳۳۰٫

(۲) مدرک پیشین ۳۴۳٫

(۳) مدرک پیشین ۳۶۱٫

(۴) مدرک پیشین صفحه ۳۷۲ ـ عیون اخبار الرضا.

(۵) بحار الأنوار ج ۵۱ ص ۱۵۸ ـ کمال الدین صفحه ۳۷۸٫

(۶) کمال الدین جلد ۲ باب ۳۷ ـ صفحه ۳۸۰٫

(۷) مدرک پیشین باب ۳۸، صفحه ۴۰۹٫

موعود شناسی و پاسخ به شبهات



منبع:
http://tazohor.com



طبقه بندی: مذهبی، مهدویت،
[ شنبه 3 اردیبهشت 1390 ] [ 03:04 ب.ظ ] [ منتظر ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :
center> گفتمان دینی دات نت
جعبه حدیث

امکانات وب

log

مترجم سایت

مترجم سایت